Wednesday, November 21, 2007

Cinta kopi,gula dan susu

Suatu ketika dulu,percintaan kopi dan gula memang popular. Rasa gabungan mrk sungguh hebat bagai pinang dibelah dua. Dimana ada kopi disitu ada gula. Namun panas tdk berpanjangan. kemunculan susu pekat manis yang diperkenalkan oleh saudagar dr luar meragut segalanya.Gula sudah jarang dicampur dgn kopi. Kebanyakan penduduk lebih gemar akan susu kerana rasanya yang ummppphhh....Suatu hari datanglah golongan bangsawan dan meminta segelas kopi O. Beliau memuji-muji keenakan gula. Gula berasa sungguh bangga sekali. Kopi pula berasa senang hati melihat kegembiraan kekasihnya itu. Bagi kopi,madunya ialah gula dan susu pula adalah sebahagian dr gula. Tanpa gula siapalah kopi.
Kini kita juga bebas memilih utk minum kopi O atau kopi susu. Tapi lebih enak kalau minum coffee been sambil membaca blog ni...ahaaakkkss

3 comments:

wanie:) said...

emmm.....pening kepala kite baca post ni...apa motif sebenarnya yang nak disampaikan?? Dan apa kena mengenanya susu tu sebahagian daripada gula?? haiz!!...

Blood MumiaZZ

ezypastiberjaya said...

makdudnyerrr: yelah, susu kan manis dan kandungan susu pekat manis merupakan campuran gula. Jadi, pengajarannyer janganlah dilupakan yang asli hanya kerana yang baru lebih sedap rasanyer.

ezypastiberjaya said...

TERTINGGAL SATU...seperti yang puan sharifah(dlm blog) kopi takkan berdiri megah tanpa bantuan gula dan susu sbb kiter ni kan lemah dan setiap orang ada kekurangan yang perlu diisi dengan kesempurnaan orang lain....ni tanyer ni..paham ke tak????